Σεμινάρια Ψυχολογίας

 

Τι διαφορετικό και καινοτόμο προσφέρουν τα σεμινάρια αυτά;

Είναι αμιγώς πρακτικά, χωρίς να αγνοούν το θεωρητικό υπόβαθρο. Ξεκινούν από την πράξη και μέσω αυτής σάς υπενθυμίζουν ή φωτίζουν τα σημεία της θεωρίας όπου είναι απαραίτητα για την κατανόηση των πρακτικών.

Οι ομάδες είναι μικρές, περίπου 5 άτομα, προκειμένου να διατηρήσουν το χαρακτήρα του βιωματικού, προκειμένου δηλαδή να σάς δοθεί ο απαραίτητος χρόνος να αναλύσετε ό,τι σάς απασχολεί και να εκφράσετε με ψυχραιμία τις απόψεις σας.

Είναι μικρής χρονικής διάρκειας, επειδή αφενός δεν θέλουν να σάς κουράσουν και αφετέρου επειδή σέβονται το χρόνο σας και την επιτακτικότητα τού αιτήματος σας.

Σάς δίνουν τη δυνατότητα να απεγκλωβιστείτε από την πρώτη κιόλας συνάντηση, καθώς διδάσκεστε άμεσα έναν άλλο τρόπο ανάγνωσης του εαυτού σας και  των άλλων, εκείνον τον τρόπο που εμπεριέχει κριτική σκέψη. Εκείνον που βλέπει τον ψυχισμό και την ψυχική κίνηση ολιστικά. Εκείνον, που πιστεύει στην αλληλεπίδραση σας και την εξέλιξη σας και όχι στην συμφιλίωση και τον συμβιβασμό.

Πότε και γιατί είναι η κατάλληλη στιγμή να παρακολουθήσετε τα σεμινάρια αυτά;

Όταν όλες οι άλλες προσεγγίσεις θέασης, γνωριμίας και ελέγχου του εαυτού σας  δεν σάς ”κάλυψαν”.

Όταν έχετε συνειδητοποιήσει πως ο ψυχισμός σας και η ψυχική σας κίνηση δεν  χωράει σε γενικολογίες και αφορισμούς, επειδή έχει την ιδιαιτερότητα του.

Όταν πιστέψετε πως εσείς οφείλετε και μπορείτε να ελέγξετε την ψυχική σας κίνηση, διάθεση και να συμμετέχετε στην κατεύθυνση των σχέσεων σας.

Όταν νιώσετε έτοιμοι και ανοικτοί προς έναν νέο τρόπο σκέψης και δράσης.

Η εισηγήτρια: Μαρία Βακάλη

Κατά τη διάρκεια τών σπουδών μου ως και σήμερα, αν κάτι με αγγίζει είναι: i)σε φιλοσοφικό επίπεδο, η Κριτική Θεωρία τής Σχολής της Φρανκφούρτης

ii) σε ψυχολογικό, η Ιστορικό-Πολιτισμική Θεωρία του Lev Semionovits Vygotsky  και η Διαλεκτική Σοβιετική Ψυχολογία 

iii)σε εκπαιδευτικό, ο Paolo Freire  και η Κριτική Παιδαγωγική, 

iv) σε ανθρωπολογικό, ο David Graeber και η Επαναστατική Ανθρωπολογία.

Στέκομαι κριτικά ως προς τον ‘εργαλειακό΄ λόγο, το συστημικό δηλαδή λόγο που χρησιμοποιείται και αναπαράγεται ερήμην όλων μας. Εκφράσεις, δηλαδή, όπως “τονώνω” την αυτοεκτίμηση, ”διαχειρίζομαι” το άγχος, ”αντιμετωπίζω” το συνεργάτη μου, δεν ξέρω πως να ”χειριστώ”  το παιδί μου και άλλες συναφείς συναντούν το σκεπτικισμό  μου και την άρνηση μου στη χρήση τους   (εξ αυτού τοποθετώ τα εισαγωγικά)

Θεωρώ ότι η αλλαγή επέρχεται όταν η επιθυμία για αυτή γίνει επιτακτική συνειδητοποιημένη ανάγκη, γίνει απόφαση!

Με σεβασμό


Σεμινάρια για Εκπαιδευτικούς

Ανακαλύψετε νέες προσεγγίσεις για τη διδασκαλία και τη συνεργασία με τους μαθητές σας.
Μάθετε περισσότερα

Σεμινάριο για τους γονείς παιδιών που διαγωνίζονται στις Πανελλήνιες.

Όλα όσα πρέπει να αποφύγετε! Όλα όσα μπορείτε να κάνετε για να στηρίξετε ψυχολογικά το παιδί σας.
Μάθετε περισσότερα

Σεμινάριο για τη ”Διαχείριση” τού Θυμού

Βιωματικό και σύντομο σεμινάριο για την αναγνώριση και έλεγχο τού θυμού σας.
Μάθετε περισσότερα

Σεμινάριο για την Αυτοεκτίμηση-Αυτογνωσία-Αυτοβελτίωση

Πώς να ισορροπείτε ανάμεσα στην εμπιστοσύνη και την αμφισβήτηση τού εαυτού σας, ανάμεσα στην κριτική τών άλλων και τη δική σας. Ανάμεσα σε αυτό που θα θέλατε να είστε, που είστε, που φοβάστε ότι είστε ή ότι γίνεσθε.
Μάθετε περισσότερα