
Αν νιώθετε περισσότερο να ”αδειάζετε” συναισθηματικά και ηθικά, αντί να ”γεμίζετε”.
Αν νιώθετε πως γίνεστε στόχος πολλαπλών κατηγορητηρίων, για την μη εξέλιξη των μαθητών σας.
Αν νιώθετε πως το έργο σας δεν αναγνωρίζεται μήτε ως αξία, μήτε ως δυσκολία επιτέλεσης.
Αν δυσκολεύεστε να επιβληθείτε ήρεμα, αδιαπραγμάτευτα και γλυκά στα παιδιά.
Αν φοβάστε πως γίνεστε αυστηρός/η με τους μικρούς σας μαθητές, πως δεν ελέγχετε πλέον τον εκνευρισμό σας ή την κούραση σας.
Αν νιώθετε πρακτικά αβοήθητοι, καθώς οι συμβουλές της διεπιστημονικής ομάδας σάς οδηγούν σε φαύλο κύκλο ή σε αδιέξοδο.
Αν πράγματι, αναζητάτε πρακτικές λύσεις για τη «διαχείριση» των δύσκολων μαθητών ή της δύσκολης τάξης…
….και πολύ περισσότερο…
Αν, πράγματι αναζητάτε μια μέθοδο ανάγνωσης, σκέψης και επίλυσης των καθημερινών προβλημάτων που δημιουργούνται στη συνύπαρξη σας με τους μαθητές σας…
Τότε, ναι! Υπάρχει λόγος να παρακολουθήσετε αυτό το σεμινάριο!
Το σεμινάριο απευθύνεται
Σε ανήσυχους νηπιαγωγούς, και δασκάλους που εργάζεστε τόσο σε ιδιωτικούς όσο και σε δημόσιους χώρους (σχολεία, ή κατ’ οίκον)
Το σεμινάριο στοχεύει
Στην εκμάθηση ψυχοπαιδαγωγικών τεχνικών για την επίλυση των προκλήσεων και ”κρίσεων” εντός της σχολική τάξης.
Πιο συγκεκριμένα, μαθαίνετε να:
- εφαρμόζετε στην πράξη τα «πρέπει» και να αποφεύγετε τα «δεν πρέπει» της ψυχοπαιδαγωγικής,
- διαβάζετε σωστά και ολιστικά τη συμπεριφορά του παιδιού,
- διαχωρίζετε στη συμπεριφορά του παιδιού εκείνα τα σημεία που προμηνύουν ή δηλώνουν ψυχοπαθολογία,
- μην ”τσουβαλιάζετε” όλα τα παιδιά, με το παραμικρό, σε ψυχοπαθολογικές οντότητες,
- αναγνωρίζετε τα διεπιστημονικά όρια στη συνεργασία σας με τους ειδικούς ψυχικής υγείας, τους λογοθεραπευτές, τους γονείς κ.α. Τι πρέπει να ζητάτε από τους συναδέλφους σας, ποια τα καθήκοντα του κάθε επαγγελματία;
- αξιοποιείτε τη δυναμική της σχολικής σας τάξης,
- αξιοποιείτε τη δική σας φαντασία και τη δημιουργικότητα σας,
- διατηρείτε το σθένος και την αγάπη για τα παιδιά,
- ελέγχετε το εργασιακό σας άγχος.
Πρωτοτυπίες του σεμιναρίου
- Αμιγώς πρακτικά και βιωματικά, χωρίς να αγνοούν το θεωρητικό υπόβαθρο. Ξεκινούν από την πράξη και μέσω τής πράξης υπενθυμίζουν ή φωτίζουν τις βασικές αρχές της ψυχοπαιδαγωγικής.
- Μικρές ομάδες, περίπου 5 άτομα, προκειμένου να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος σε όλους σας να αναλύσετε, προβληματιστείτε, σκεφτείτε και εκφραστείτε.
- Στο τέλος της κάθε συνάντησης λαμβάνετε πρακτικές συμβουλές.
- Ως την τελευταία συνάντηση μας θα είστε σε θέση να επινοείτε μόνοι σας αποτελεσματικούς τρόπους επίλυσης των κρίσεων μέσα στην τάξη σας.

Δομή και περιεχόμενο του σεμιναρίου
1η ως και 4η συνάντηση
Σε κάθε συνάντηση συζητούνται 2-3 πραγματικά περιστατικά που σάς προβληματίζουν και σάς δυσκολεύουν. Αναλύονται με κριτική σκέψη από όλους σας.
Σάς παρουσιάζω έναν άλλο τρόπο ανάγνωσης του κάθε περιστατικού, σκέψης και πρακτικής λύσης, και έτσι πρακτικά σάς εισάγω (μετά την πρώτη συνάντηση εμβαθύνω) στις βασικές αρχές του Λεβ Σεμιονόβιτς Βιγκότσκι και τού Πάολο Φρέιρε.
Πριν αποχαιρετιστούμε, σε κάθε συνάντηση, δίνεται σε όλους σας ένα περιστατικό για προσωπική σας ή/και ομαδική επεξεργασία, το οποίο επιπρόσθετα στο δικό σας θα αναλυθεί στην επόμενη συνάντηση ως τρόπος σκέψης και σεναρίων δράσης.
5η συνάντηση (απέχει από την 4η τουλάχιστον 2 δικές σας εργάσιμες εβδομάδες)
Επιλύουμε τις προσωπικές σας αμφισβητήσεις και βεβαιωνόμαστε ότι έχετε κατανοήσει πλήρως τον τρόπο σκέψης και έχετε ήδη διαπιστώσει την αποτελεσματικότητα της εφαρμογής του στην πράξη.
Διάρκεια του σεμιναρίου
Πρόκειται για 5 συναντήσεις. Η διάρκεια της κάθε συνάντησης είναι 4 ώρες. Η τελευταία συνάντηση διαρκεί 5 ώρες. Το διάλειμμα ή τα διαλείμματα δεν συμπεριλαμβάνονται σε αυτές τις ώρες.
Προϋπόθεση συμμετοχής σας
Είναι σημαντικό η πρώτη μας γνωριμία -πριν τη συμμετοχή σας στην ομάδα του σεμιναρίου- να συντελεστεί σε ατομική συνάντηση, είτε δια ζώσης, είτε διαδικτυακά.
Τρόπος διεξαγωγής τού σεμιναρίου
Το σεμινάριο πραγματοποιείται δια ζώσης ή/και μέσω διαδικτύου.
Επίσης, κατόπιν συνεννόησης με την εργοδοσία τού εκάστοτε ιδιωτικού σχολείου, το σεμινάριο μπορεί να πραγματοποιηθεί στο σχολείο, στο οποίο εργάζεσθε.
Ημερομηνίες διεξαγωγής του σεμιναρίου
Για τους νηπιαγωγούς:
1η συνάντηση: Σάββατο 8/3/2025, ώρα 17:00 ως 19:00
2η συνάντηση: Σάββατο 15/3/2025, ώρα 17:00 ως 19:00
3η συνάντηση: Σάββατο 22/3/2025, ώρα 17:00 ως 19:00
4η συνάντηση: Σάββατο 29/4/2025, ώρα 17:00 ως 19:00
5η συνάντηση: Σάββατο 12/4/2025, ώρα 17:00 ως 20:00
Για τους δασκάλους
1η συνάντηση: Κυριακή 9/3/2025, ώρα 12:00-16:00
2η συνάντηση: Κυριακή 16/3/2025, ώρα 12:00-16:00
3η συνάντηση: Κυριακή 23/3/2025, ώρα 12:00-16:00
4η συνάντηση: Κυριακή 30/3/2025, ώρα 12:00-16:00
5η συνάντηση: Κυριακή 13/4/2025, ώρα 12:00-17:00
Με σεβασμό
Μαρία Βακάλη
Δήλωση συμμετοχής