ΠΡΟΤΟΥ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Θα ήθελα να σάς ενημερώσω πως τα κείμενα αυτά απευθύνονται σε όλους όσοι επιθυμούν :

  • Να γνωρίσουν την ψυχολογία από μια άλλη οπτική γωνία
  • Να ξεφύγουν από τα τετριμμένα
  • Να αποτινάξουν από την γλώσσα τους και τη σκέψη τους τον εργαλειακό λόγο Να ανοίξουν τους ορίζοντες τους, να αφυπνιστούν
  • Να εξελιχθούν και όχι απλά να αποδεχτούν ή φιλιωθούν τον εαυτό τους


Προς αποφυγή παρεξήγησης, οφείλω να σάς πω ότι επιλέγω τη χρήση τού αρσενικού γένους

  • α) χάριν σε συντομία και
  • β) καθώς συχνά αναφέρομαι γενικά στον ψυχισμό και όχι στον άνδρα, στη γυναίκα, ή στο παιδί.
.

Ψυχολογική στήριξη και βοήθεια των γονέων προς το παιδί σας, πριν και κατά τη διάρκεια των Πανελληνίων.


.

Πως μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί σας πριν και κατά τη διάρκεια των Πανελληνίων.

Οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι επιφορτισμένες με ένα συναισθηματικό βάρος που κατακλύζει όλη την οικογένεια. Όσο πλησιάζουν οι ημέρες τόσο εντείνεται η αγωνία. Ως γονείς καλείστε να γίνετε «ψυχολόγοι» τού παιδιού σας, με βασικό στόχο την αντιμετώπιση τού άγχους τους και την αποφυγή έντονων συναισθηματικών εκτροχιασμών.

 Άλλοτε με αυστηρότητα- συμπεριφορά που συνήθως ακολουθείται από την ενοχοποίησή σας, και άλλοτε με γλυκύτητα και υποχωρητικότητα -συμπεριφορές που συνοδεύονται συνήθως από το φόβο τής επανάπαυσης τού παιδιού σας- δηλώνετε την παρουσία σας και τη βαθιά επιθυμία σας να στηρίξετε, βοηθήσετε, συμπαρασταθείτε.

Πότε και πώς η βοήθεια αυτή γίνεται αποτελεσματική; Ποια τα κριτήρια για την αξιολόγηση αυτής; Τι αναζητά ο έφηβος γιός ή κόρη σας επί τής ουσίας από εσάς; Πώς εξηγείται η έκρηξη, η σιωπή, η απομόνωση ή η άκαιρη κοινωνικοποίηση του κάθε παιδιού; Ποια λόγια σας μπορούν να το απεγκλωβίσουν, να το ενθαρρύνουν, να το συγκροτήσουν σταθερά γύρω από τον στόχο του και ποια μπορεί να το αποσυντονίσουν;

 

Σε ποιους απευθύνεται αυτό το σεμινάριο:

Σε όλους όσοι ανησυχείτε για το παιδί σας, για τις ψυχικές του αντοχές, για τα ψυχικά του αντισώματα. Σε όλους όσοι δεν γνωρίζετε τι άλλο μπορείτε να κάνετε, προκειμένου να το βοηθήσετε. Σε όλους όσοι διερωτάσθε αν αυτό που κάνετε είναι αποτελεσματικό ή επιζήμιο για την ισορροπία του παιδιού σας.

Στόχοι αυτού τού  σεμιναρίου:

  1. Να αποκτήσετε την ισορροπία ανάμεσα στο «συναισθάνομαι» το παιδί μου και «διατηρώ την ψυχραιμία» μου.
  2. Να κατανοήσετε την ψυχική κατάσταση του παιδιού σας.
  3. Να μάθετε να ακολουθείτε την ψυχική του κίνηση, χωρίς να εκτροχιάζεστε.
  4. Να διδαχτείτε τρόπους αποτελεσματικής προσέγγισης του παιδιού σας.
  5. Να αναγνωρίζετε και ελέγχετε τα δικά σας συναισθήματα γρήγορα και αποτελεσματικά, προτού παρασύρουν σαν χιονοστιβάδα ή μπερδευτούν με την αντίστοιχη συναισθηματική κίνηση τού παιδιού σας.
  6. Να μάθετε τι και γιατί επιτρέπετε και τι απαγορεύτε, τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνετε, πείτε.
  7. Να εφαρμόσετε από την πρώτη μας συνάντηση τις αλλαγές
  8. Να απαλλαχθείτε από τις ενοχές και ο άγχος, την αμφιθυμία και την αμφιτιμία που εμπεριέχει ο γονικός ρόλος.

 

Καινοτομίες τού σεμιναρίου:

  1. Δεν ασχολείται με τη θεωρία, θέλοντας να αποφύγει κοινότυπες τοποθετήσεις και θεωρίες περί άγχους και εφηβείας.
  2. Είναι αμιγώς και μόνον βιωματικό.
  3. Είναι πρακτικό!
  4. Παρέχει ευθύς-αμέσως πρακτικές συμβουλές, εφαρμόσιμες την επόμενη στιγμή τής συνάντησής σας με το παιδί σας.
  5. Φροντίζει εσάς που καλείστε να φροντίσετε το παιδί σας
  6. Σάς εξοπλίζει με ένα χρήσιμο, ολιστικό τρόπο σκέψης, εφαρμόσιμο και στα άλλα μέλη της οικογένειας σας για όλη την υπόλοιπη ζωή σας και αλληλοεπίδραση μαζί τους.
  7. Σάς μαθαίνει να εμπιστεύεστε την πρωτοβουλία σας και τις προσωπικές σας καταδύσεις στον ψυχισμό του παιδιού σας.
  8. Οι ομάδες είναι μικρές, ως 5 μελών, προκειμένου να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος σε κάθε συμμετέχοντα να αναλύσει την περίπτωση που τον απασχολεί, να ακούσει τον εαυτό του, τις σκέψεις του, να εκφράσει υποθετικά αιτιολογικά μοντέλα, να εμβαθύνει, να αναθεωρήσει.
  9. Είναι μικρής χρονικής διάρκειας, επειδή αφενός δεν θέλει να σάς κουράσει και αφετέρου επειδή σέβεται το χρόνο σας, και την επιτακτικότητα τού αιτήματος σας για την επίλυση του ζητήματος σας.

 

Δομή και περιεχόμενο τού σεμιναρίου:

1η συνάντηση

 Ο καθένας σας καλείται να αφηγηθεί το δικό βίωμα, απαντώντας σε συγκεκριμένες ερωτήσεις, μέσω των οποίων ταυτόχρονα μαθαίνει να εντοπίζει τα λάθη του. Οι υπόλοιποι συμμετέχοντες έχουν τον χρόνο και την ευκαιρία να σχολιάσουν και να εμβαθύνουν ακολουθώντας τη δική τους μέθοδο, ή υιοθετώντας σιγά σιγά την ολιστική προσέγγιση.

Στο τέλος της πρώτης συνάντησης λαμβάνετε συγκεκριμένες συμβουλές  αναφορικά με το τι πρέπει να εγκαταλείψετε ως συμπεριφορά και με ποιες οφείλετε να τις αντικαταστήσετε.

2η συνάντηση:

Η δεύτερη συνάντηση είναι αφιερωμένη στον σχολιασμό, στην κριτική αξιολόγηση των αλλαγών που έχετε κατορθώσει να εφαρμόσετε, όπως επίσης και στο είδος και στο βαθμό δυσκολίας που συναντήσατε.

3η συνάντηση:

Η τελευταία μας συνάντηση έχει χαρακτήρα follow up, μέσω ενός role playing.

Κατά την αφήγηση πλασματικών ιστοριών ο καθένας σας τοποθετείτε αυθόρμητα καλούμενος να αναγνωρίσει άμεσα τα συναισθήματα του, την ορθότητα ή λάθος των πράξεων και λόγων του. Καλείται να αξιολογήσει τις κινήσεις του και να χαράξει μια νέα στρατηγική επιδιόρθωσης και επαναπροσδιορισμού. Καλείται δηλαδή να κρίνει τον εαυτό του εποικοδομητικά και σε μικρό χρονικό διάστημα να αυτό ελεγχθεί και  αυτό διορθωθεί.

 

Τρόποι διεξαγωγής τού σεμιναρίου:

Το σεμινάριο πραγματοποιείται (α) δια ζώσης στο γραφείο μου, στο κέντρο τής Αθήνας, ή (β)μέσω διαδικτύου.

 

Διάρκεια τού σεμιναρίου:

Η κάθε συνάντηση διαρκεί 4 ώρες. Τα διαλείμματα δεν συμπεριλαμβάνονται σε αυτές τις ώρες.

 

Ημερομηνίες διεξαγωγής:

1η συνάντηση: Δευτέρα 29/4/2024, ώρα 17:00 ως 21:00

2η συνάντηση: Σάββατο 11/5/2024, ώρα 11:00 ως 15:00

3η συνάντηση: Δευτέρα 20/5/2024, ώρα 17:00 ως 21:00